نوشته شده توسط : vavmusic

وعده صبحانه می تواند آغازگر یک برنامه غذایی سالم یا ناسالم در کل روز باشد و این موضوع به نوع صبحانه ای که مصرف می کنید، بستگی دارد.
در اینجا توضیح داده می شود که چگونه صبحانه می تواند در برنامه های کاهش وزن به شما کمک کند.

افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف صبحانه

حفظ سوخت و ساز، یک بخش مهم در رژیم های طولانی مدت کاهش وزن است.
بعد از سپری کردن یک شب بدون مصرف غذا، بدن در شرایط روزه داری ملایم قرار گرفته و تصور می کند با قحطی مواجه شده است.

اگر تا زمان ناهار، هیچ غذایی دریافت نکنید، نزدیک ۱۸ ساعت گرسنه می مانید.
در آغاز صبح، بدن به جای مصرف کالری، تا آنجا که می تواند انرژی ذخیره می کند.
مصرف یک صبحانه سالم، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.
یک توصیه ساده برای کاهش کالری دریافتی، کم کردن ناهار و شام به جای کاهش یا حذف وعده صبحانه است.
مطالعات نشان می دهد زنانی که با استفاده از رژیم های غذایی،
وزن خود را کم کرده و این کاهش وزن را بیشتر از یک سال حفظ کرده اند، در ۸۰% موارد صبحانه مصرف می کردند.

افزایش سطح انرژی با مصرف صبحانه

تحقیقات خستگی و تحریک پذیری کمتر، عملکرد بهتر در آزمون ها،
توجه و تمرکز بیشتر نسبت به مطالب درسی را در دانش آموزانی که صبحانه مصرف می کنند، نشان داده است.

این موارد در بزرگسالان هم صادق است.
مصرف صبحانه به شما اجازه می دهد که در طول روز فعال تر بوده و انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید.
صبحانه، احتمال مصرف کالری های اضافه را افزایش داده و عملکردتان را در طول روز بهبود می بخشد.

نوع صبحانه مصرفی برای کاهش وزن

نوع صبحانه ای که مصرف می کنید، برای کاهش وزن بسیار مهم است.
یک صبحانه مناسب، شما را سیر نگه داشته و انرژی­تان را در تمام طول روز حفظ می کند.
در این صورت، احتمال مصرف خوراکی های بدون ارزش غذایی و هله هوله کاهش می یابد.
در مقابل، یک صبحانه ناسالم، می تواند خیلی زود حس گرسنگی ایجاد کند،
قند خون شما را افزایش داده یا اینکه مقدار چربی غیر ضروری رژیم غذایی شما را افزایش دهد.

پروتئین بدون چربی، بخصوص تخم مرغ، بهترین انتخاب برای وعدۀ صبحانه است.
لبنیات کم چرب، پنیر کم چرب یا گوشت کم چرب، سایر گزینه های یک صبحانۀ خوب هستند.
میوه، نان و غلات سبوس دار هم انتخاب های خوبی هستند.
ترجیحاً صبحانه شما باید مخلوطی از پروتئین بدون چربی و کربوهیدرات های مختلف باشد؛ مانند تخم مرغ پخته همراه با نان سبوس دار.
این نمونه ای از یک صبحانه کم چرب و با نمایه گلایسمی پائین است که به جای اینکه انرژی شما را به طور ناگهانی افزایش داده
و خیلی زود شما را گرسنه کند، سطوح انرژی را کم کم در طول صبح افزایش می دهد.
بعد از مصرف غلات شیرین و یا شیرینی هایی که با آرد سفید درست می شوند، خیلی زود گرسنه خواهید شد.
همچنین یک صبحانۀ چرب مانند نیمرو یا گوشت پرچرب می تواند به علت کالری بالایی که دارد، باعث افزایش وزن شما شود.

وقتی تصمیم دارید وزن کم کنید، یک صبحانه سالم، کم چرب و با نمایۀ گلایسمی پائین، بهترین انتخاب ممکن است.

وعدۀ صبحانه به شما کمک می کند تا وزن خود را کم کنید و خیلی بهتر از حذف وعدۀ غذایی است.
حذف وعده غذایی علاوه بر این که تأثیر چندانی بر کاهش وزن شما ندارد،
باعث می شود شما بخواهید این حذف وعدۀ غذایی را جبران کرده
و در طول روز مقدار غذای بیشتری دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

آموزشگاه موسیقی ترجیع بند

مدیریت:

استاد صدیف

رشته ها:

آواز سنتی ایرانی ، ویلن ، تار ، عود ، تمبک ، سه تار ، سنتور ، گیتار فلامنکو ، گیتار پاپ ، تار ، کمانچه ، تنبور ، دف ، فلوت بزرگ ، بلز ، نی ، پیانو

مدرسان آموزشگاه موسیقی ترجیع بند:

استاد صدیف رامبد ، استاد امید رامبد ، استاد سینا حسین‌ زاده ، استاد سیاوش کفاشی ، استاد امین یساولی ، استاد شایان شفیعی ، استاد مونا دهاقیان ، استاد شکوفه محمدی ، استاد خشایار شیروانی ، استاد محمدرضا سیدی ، استاد پرنگ دیبا ، استاد میثم صالح ، استاد سید محمد ذوالنوری ، استاد سیاوش کفاشی

نشانی:

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان پیامبر شرقی، پلاک ۳۱، طبقه ۳، واحد ۶

مشاهده لیست آموزشگاه های موسیقی محدوده اشرفی اصفهانی – لیست آموزشگاه های موسیقی منطقه پنج

نشانی اینترنتی:

 

تلفن:

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

حمید هیراد که در رورهای گذشته از سوی عده ای از اهالی ترانه و شعر با اتهام هایی رو به رو شده بود
و حملات تند در فضای مجازی را با اتهام «سرسرقت ادبی» و برخی موارد دیگر به خود می دید
سرانجام سکوتش را شکست و در بیانیه ای رسمی، به تمام سوالات و مسائل مطرح شده این روزها پاسخ داد.

متن کامل بیانیه حمید هیراد به این شرح است :

«بیانیه رسمی حمید هیراد»

به نام خداوند بخشایشگر

سلام می کنم به هموطنان عزیزم

مایل بودم که در روزهای آغازین سال نو، به گونه ای دیگر با مشتاقان فرهنگ و هنر ایرانی مان صحبت کنم
ولی حواشی پیش آمده در روزهای اخیر، مرا ناگزیر می کند تا به جای بهاریه، از دری دیگر چند جمله ای بگویم .
امید که به گوش مهربانی و مروت، این نوبت، کمی منصفانه تر ، همدیگر را به شنیدن و تحمل و همراهی بنشینیم.

برخی از هموطنانم ، چه در کسوت کارشناس و چه در زمره ی منتقد ،
از سر دلسوزی در حق ترانه یا ترانه سرا، خطابیه هایی برای بنده نوشته اند
و برخی شنوندگان هم ابراز لطف هایی داشته اند.
از هریک ، به دلیلی و از نظرگاهی متفاوت سپاسگزارم ولی به سهم خود، لازم میدانم در اینجا توضیحی داده باشم
تا خدای ناکرده، سکوت بنده ، حمل بر بی توجهی نشود.

چندی قبل هم در مصاحبه ی مکتوبی، بی آنکه داعیه ی کارشناسی داشته باشم ؛
گفته بودم که استفاده ی عینی از بخشی از سروده ی شاعری
یا تغییر یافته ی بیتی از ترانه ای یا بهره مندی محتوایی از شعر سراینده ی محترمی، منحصر به کار بنده نیست
و سابقه ای طولانی در ادب فارسی دارد و نمونه های این بهره مندی اینجانب هم عموما مورد تایید اهالی ادب معاصر،
از جمله ” شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی کشور” قرار گرفته است
و نمونه های این به اصطلاح “تدوین” و پیوند، هرگز با مخالفت این شورا و یا مشروط نمودن تولید این آثار، مواجه نشده اند
و طبعا مثل سایر آثار دارای مجوز در این کشور ، دارای سابقه های مستند در دفتر موسیقی وزارت ارشاد است.

البته بنده هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی هنری این خاک ،
برای نشان دادن اعتقادم به ناپسند بودن سرقت ادبی از آثار دیگران
و رعایت عرف و ادب، در پیوست معرفی آثار ارائه شده،
به ویژه در قطعات اخیر، مرجع هر برداشت را هم ذکر کرده
و در صورت دسترسی، از شاعر مورد نظر هم کسب اجازه و رضایت نموده ام .

ناگفته هم نماند که پرهیز از ذکر نام صریح و همگانی این عزیزان،
صرفا به دلیل فقدان اعتماد کامل به صحت اسامی در محدوده ی فضای مجازی
و تردید اخلاقی در ضایع شدن حقوق صاحبان حقیقی این آثار بوده است نه نیتی دیگر .

اما عجالتا عرض میکنم که بهره گیری از تجربیات ادبی شاعران و ترانه سرایان هموطنم،
عموما دلایلی از این قرار داشته اند:

– یادآوری ظرفیت های متفاوت
گنجینه ی ارزشمند شعر کهن فارسی و تشویق مخاطبان به نگاهی دیگر گونه به این میراث ملی

– معرفی دیگرباره و متفاوت سروده های شاعران معاصر و همنسلان ترانه سرا
و همچنین بهره گیری از آشنایی های تاریخی و پاره های ادبی مشهور ایشان در “پیوندهای” کلامی خودم به علت
تناسبات وزنی یا معنایی با کل قطعه ی درحال ساخت ، با هدف ارتقای صمیمیت کار و تقویت ماندگاری مجموعه ی اثر در ذهن مخاطبان
و طبعا تسهیل در انتقال مفهوم کلی یک قطعه ی موسیقایی با استفاده از صرفا یک، دو بیت از سروده ی شاعر یا ترانه سرایی دیگر

– ایجاد طیف جدیدی از نشاط اجتماعی در خیل عظیم مردم
و بخصوص میلیونها جوان علاقه مند به شنیدن صداهای تازه از بستر موسیقی پویای ایرانی

لازم میدانم با کمال صداقت و اعتماد ، اعلام کنم که اقبال نسبی و افتخار آمیز هموطنان باصفایم به این بنده ی کمترین،
بعد از لطف خدای بزرگ، مرهون محبت وسیع و زلال مردم این سرزمین عزیز
و همچنین بزرگواری ها و راهنمایی های شاعران و ترانه سرایان و منتقدین آثار مختصر اینجانب بوده است
و یقینا تجربیات ارائه شده از سوی این بنده هم، از جنس آزمون خطای یک آدم معمولی است
که نیازمند فرصت دهی و نقد و اصلاح است.
اصلاحی که در مسیر دلسوزانه و منصفانه اش ، محسنات یک پدیده
و شیوه ی متفاوت و تاثیرات آن در منظری وسیعتر به نام جمعیت جوان و مردم صاحب ذوق و شعور هنری نیز دیده میشود
و مسیر هدایت و راهنمایی هم ، به اندک دلخوری شخصی یا اعمال سلیقه ای فردی، بسته نمیشود
که این آیین شایسته ، البته از بزرگان، بسیار پسندیده تر است .

شاید قدمی به اشتباه رفته باشم یا کلامی به پختگی نگفته باشم؛
به گمانم فرصت اصلاح شیوه ها و ترمیم اشتباهات سهوی، همیشه فراهم است و همچون امید به لطف واسعه ی خداوند،

همیشه میتوان امیدوار بود که دنیای گسترده ی هنر ،
برای ایفای نقش های مختلف و رساندن نغمه های متفاوت، صحنه هایی بسیار بکر و وسیع دارد .

به قول آن ظریف:
… خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد!

با درود و دعا. ” حمید هیراد ”
نوروز ۱۳۹۷u



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
آموزش ویولن

روش های کاربردی آموزش ویولن (بخش دو)

بچه‌ها به طور طبیعی از نواختن موسیقی‌ای که پیشاپیش بلد باشند و به خوبی بنوازند لذت می‌برند.
از همین رو با آزاد کردن و اختصاص‌دهیِ تمام تمرکزمان به ابراز و بیان موسیقیایی احساس غوطه‌وری و ذوق موسیقی را می‌آموزیم
اما مهارت‌های جدید مبحث متفاوتی هستند.
پیدا کردن و کار کردن روی بخش‌های سخت و چالش‌برانگیز راه و چارچوبِ پیشرفت واقعی در تکنیک است.
هرچه یک بخش بیشتر خسته و اذیت‌تان کند، بیشتر مرزِ مهارت‌ها و قابلیت‌هایتان را می‌درد
و تصویر روشن و شفافی از آن‌چه در نواختن نیاز به تقویت دارد ارائه می‌دهد.

به جز شرایطی که می‌توانید به طور معمول به کنسرت‌ها بروید، اجراهای ضبط شده از نوازنده‌های بزرگ مدل بی‌نظیری از آموزش فراهم می‌کند.
شما با یک سیستم صوتی خوب ‌می‌توانید بارها و بارها به تفسیر و نگاه موزیسین‌های برتر دنیا از موسیقی‌ای که در حال آموختنش هستید گوش کنید،
این قابلیتی است که تا همین چند نسل قبل از شما غیر ممکن بود.

آموزشگاه موسیقی ویولن

Suzuki این را با این آموزش که شاگردان همراه با آهنگ بنوازند یک قدم جلوتر هم برد.
این کار شامل جذبِ سبک، سرعت و نحوه اجرای حرفه‌ای‌ها توسط شاگردان،
با شباهت بسیاری به جذب و درکِ سبک و تکنیک لئوناردو داوینچی توسط شاگردان، با تقلید و تکرار شاهکارهایش است.

وقتی این کار در روندی دائمی و صحیح انجام شود، این تمرین و عادت روزانه توانایی اجرای سلیس و روان،
با اطمینان و آرامش، و بدون لکنت و سستی را در شما پرورش می‌دهد.

برای جلسات تمرین‌تان، زمان هدف تعیین کنید

همیشه این نصیحت را می‌شنوم که “کیفیت تمرین از کمیت آن مهم‌تر است” البته که این درست است.
نیم ساعت تمرین با تمرکز خوب از یک ساعت وقت‌گذرانی بی‌فکر روی ساز بدون هدفِ واضح، با ارزش‌تر است.
ولی واقعیت این است که می‌توانیم خودمان را با این حرف‌ها گول بزنیم که چون داریم روی چیزهای مهم تمرین می‌کنیم،
پس جلسه کوتاهِ تمرینمان کافی است. خودم خیلی وقت‌ها این کار را کرده‌ام.

کمیت تمرین هم اهمیت دارد. اساساً یک ساعت اول برای گرم کردن و تقویت و پایداری است.
در ساعت دوم می‌توانید وارد روندِ کاری‌تان شوید
و بعد از یکی دو ساعت به نقطه‌ای می‌رسید که فکر می‌کنید تقریباً هرچیزی را می‌توانید بنوازید.
در این نقطه سیم‌ها دریافت حسی به نرمی ابریشم از سیم‌ها آغاز می‌شود،
آرشه آزاد و روان حرکت می‌کند و قادر به خلق تمایزِ ظریفِ دلخواهتان در زیر و بمی صدا، اشکال، رنگ‌ها و ریتم خواهید شد.

بی‌پروا از تکرار استفاده کنید

چقدر پیش‌آمده روی یک بخشِ بدقلق از یک قطعه موسیقی برای درست زدنش کار کنید،
فقط برای اینکه فردا دوباره همان مشکل آزاردهنده سراغتان بیاید؟
تکرار کافی و صحیحِ زیربنای تمرینِ خوب است.
درست مثل جادوی ساعتِ سوم این به نوعی از رازهای موسیقیایی است که بایستی با تجربه شخصی کشف و درک شود.
تا وقتی هنرجویی به پیشرفت پایدار، طی تکرارِ کافیِ صحیح تمرین روی یک بخش کوچک نائل نشود،
قدرت اثرگذاری و دگرگون‌کنندگی این کار را درک نخواهد کرد.
Suzuki استفاده شجاعانه از تعداد زیادی تمرین را درس می‌داد و می‌گفت “این را ده‌هزار بار تمرین کنید” که به معنی ادامه دادن تمرین تا وقتی است که بخشی از وجودتان شود.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
آموزش آواز

برای یادبود غلامحسین بنان

یادی از استاد بزرگ ایرانی «غلامحسین بنان» می‌کنیم.

برای به یادآوردن او کافی است تا یک‌بار دیگر سرود «ایران» را گوش دهید.
صدایی گرم و آشنا که تقریباً ۷۰ سال پیش این سرودِ تماماً فارسی را خواند
تا خودش و آهنگش به خاطره جمعی همه ما ایرانی‌ها تبدیل شوند.
امروز سالگرد فوت «غلامحسین بنان» است؛
کسی که در خانواده‌ای پر از موسیقی و صدا به دنیا آمد و پدر و مادر و خواهرانش همه دستی در موسیقی داشتند
و از همان کودکی گوشش به سازوآواز آشنا شد
و همین بهانه‌ای شد که پای خودش هم به رادیو و آواز باز شود
و بشود خواننده‌ای که آرمان‌ها و ایده آل‌هایش همیشه جلوتر از انتظارش از خودش بود
و برای همین بهترین و خاطره‌انگیزترین آهنگ‌ها و سرودهایش را کارهای متوسط و علاقه مردم به آوازهایش عجیب می‌داند.

اولین باری که صدای بنان از رادیو شنیده شد،
به ۳۱هم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۲۱ برمی‌گردد و تا قبل از آن بنان فقط در محافل خصوصی خوانده بود.
خودش درباره خواندنش در رادیو می‌گوید:
«من قصدم خواننده شدن نبود. روی علاقه خودم و سفارش استادانم، چون ناصر سیف گاهی می‌خواندم.
تا سی‌سالگی شروع نکردم.
وقتی‌که با خانواده کلنل وزیری وصلت کردم، او مرا به موسیقی کشاند.»
قطعاً کسی که بنان را پیدا کرد و استعداد او را شناخت، استاد «روح‌الله خالقی» بود.
خالقی درباره اولین دیدارش با بنان می‌گوید که در روز اولی که او را دیده و از او خواسته تا قطعه‌ای رابخواند،
آن‌قدر به وجد آمده که بی‌اختیار از جا بلند شده و او را در آغوش گرفته است.

آموزشگاه موسیقی

بنان در طول فعالیت هنری خود، حدود ۳۵۰ قطعه را اجرا کرد و آنچه امتیاز مسلم صدای او را پدید می‌آورد،
زیروبم‌ها و تحریرات صدای او است که مخصوص به خودش است.

استاد بنان نه‌تنها در آواز قدیمی و کلاسیک ایران استاد بود،
بلکه در نغمات جدید و مدرن ایران نیز تسلط کامل داشت و تصنیف زیبای «الهه ناز» بهترین معرف این ادعا است
استاد بنان را می‌توان به‌راستی بزرگ‌ترین اجراکننده آهنگ‌های سبک وزیری-خالقی دانست
و شاید اوج همکاری این دو را در سرود ای ایران بتوانیم مشاهده کنیم؛
اما جالب است بدانید خودش اعتقاد دارد این سرود را باید به‌صورت اپرایی خواند
و صدای او بیشتر به درد آواز خواندن می‌خورد تا سرود؛
البته استاد درباره تصنبف «الهه ناز» هم معتقد بودند که کار متوسطی است که با اقبال مردم مواجه شده است!

در اوج معروفیت بود که اتفاقی زندگی بنان را دچار چالش کرد
و در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۶ در تصادف اتومبیل چشم خود را از دست داد.
پزشکان برای بهبود چشم دیگرش سفر به اروپا و معالجه را تجویز کردند؛
برای همین دولت و اداره کل انتشارات و رادیو و جمع دوستانش کنسرتی ترتیب دادند
و کمک مالی جمع کرده و او را راهی اروپا کردند
و به خاطر همین مشکل بینایی است که در بیشتر عکس‌ها با آن عینک دودی بزرگ دیده می‌شود.

کلاس موسیقی

تأثیر صدای بنان در موسیقی ایرانی آن‌قدر است که بعضی آواز ایرانی را به قبل و بعد از بنان تقسیم کرده‌اند
و این به خاطر آن بود که خوانندگان پیش از او اغلب بلند خوانی می‌کردند
و همین باعث می‌شد اشعار جویده‌جویده و نامفهوم به گوش برسند.
بنان با توجه به تربیت خانوادگی و تعالیم خالقی فهمیده بوده که نباید حنجره آزاری کند
و واسطه بین شاعر و شنونده باشد؛ برای همین در آوازهای او داد زدن‌های بیجا را مشاهده نمی‌کنیم
و اشعار خوب تلفظ می‌شوند و به گوش مخاطب می‌رسند.

استاد بنان به گفته دوستانش بسیار مبادی‌آداب بود
و در تمام سال‌های شهرت از ابتذال دور بود و به قول خودش هیچ‌وقت هنر فروشی نمی‌کرد
و برای همین سال‌ها خانه‌نشین شد؛ اما باز باافتخار می‌گفت:
«من با سختی زندگی کرده‌ام و الان هم دارم با حقوق رادیو و تلویزیون امرارمعاش می‌کنم.
قسم می‌خورم که باوجود امکانات زیاد هرگز نخواستم هنرم را بفروشم.
بروید از قدمای خود بپرسید از کسانی که سن بیشتری دارند و با من وزندگی‌ام آشنایی دارند.
چه کسی دیده است من حتی یک‌بار در کاباره اجرا کنم یا در مقابل پول کنسرت بدهم؟»

بنان تا آخر عمرش در خانه‌ای کوچک در نیاوران روزگار گذرانید و در هشتم اسفندماه سال ۱۳۶۴ هم درگذشت.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
سانتافه الکتریکی

سانتافه الکتریکی در راه است

امسال هیوندای حضور پررنگی در نمایشگاه خودروی ژنو داشته
و از جمله محصولات برجسته آن در این رویداد اجاره ماشین با راننده مهم می‌توان به کانسپت Le Fil Rouge، کُنای الکتریکی و البته نسل جدید سانتافه اشاره کرد.

خوشبختانه کره‌ای‌ها خبر مهم دیگری را نیز منتشر کرده‌اند
و آن اینکه نسخه الکتریکی شده‌ی جدیدی از سانتافه تولید خواهد شد.
این کمپانی در نمایشگاه ژنو برنامه‌های خود برای عرضه نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی از این شاسی‌بلند میدسایز را اعلام کرده است.

اگرچه هنوز زمان عرضه این نسخه اعلام نشده اما انتظار داریم سانتافه هیبرید و پلاگین هیبرید ۲۰۱۹ را در سال آینده ببینیم.
هیوندای قبلاً در حال عرضه نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی آیونیک بوده
اما هنوز مشخص نیست که این خودرو وجه اشتراکی با سانتافه جدید خواهد داشت یا خیر.
در همین اثنا چهارمین نسل سانتافه جشن حضور خود در سوئیس را نیز برگزار می‌کند.

اجاره ماشین

این شاسی‌بلند در مقایسه با نسل قبلی دارای طراحی لوکس‌تری است که از جدیدترین محصولات این کمپانی الهام گرفته است.
سانتافه در اروپا با سه پیشرانه بنزینی و دیزلی اصلاح شده
به منظور پاس کردن استانداردهای آلایندگی جدید این قاره عرضه خواهد شد.
پیشرانه ۲ لیتری دیزل پایه با دو خروجی ۱۵۰ و ۱۸۲ اسب بخاری ارائه شده و به یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود.
نسخه ۲٫۲ لیتری دیزلی نیز خروجی ۱۹۷ اسبی داشته
و به‌صورت استاندارد همان گیربکس ۸ سرعته را دارد.
تکمیل کننده پیشرانه‌ها نیز نسخه بنزینی ۲٫۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار می‌باشد.

این خودرو در بازار داخلی اجاره ماشین بدون راننده خود دارای یک پیشرانه بنزینی و دو نسخه دیزلی با قدرت‌های ۱۸۶ تا ۲۳۵ اسب بخار بوده
و البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت سفارشی در دسترس است.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
برگزاری مراسم عروسی در خارج

برای برگزاری مراسم عروسی چه کنیم

عروسی یک مراسم آیینی سنتی است که بسته به فرهنگ مردم در گوشه و کنار کشور به شیوه های مختلف اجرا می شود.
زوج جوان باید مراسم را جزء به جزء برنامه ریزی کنند و این به زمان و برنامه ریزی نیازمند است.
ترفند های برنامه ریزی عروسی به شماکمک می کند، روز برگزاری مراسم عروسی را به بهترین شکل برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی در همه امور زندگی لازم و ضروری است برای برگزاری یک عروسی خوب و رویایی باید کارهای روز عروسی را مشخص کرده
و جدول زمانبندی کارهای عروسی تهیه کنید.
برنامه های جشن عروسی کاملا سلیقه ای بوده و با توجه به سلیقه عروس و داماد تنظیم می شود.
برخی از مهمترین ترفند های برنامه ریزی عروسی عبارت اند از:

تصمیم گیری در مورد نوع مراسم عروسی

مهمترین اقدامی که پیش از هرکاری باید انجام دهید این است که دوست دارید چطور عروسی داشته باشید؟
برای تصمیم گیری در این خصوص با همسرخود صحبت کنید
و با مشارکت هم تصمیم بگیرید یک عروسی کوچک و دوستانه را انتخاب می کنید
یادوست دارید یک مراسم بزرگ و رسمی داشته باشید.

تهیه جدول زمانبندی کارهای عروسی

یکی از مهمترین ترفند های برنامه ریزی عروسی این است که با توجه به نوع عروسی که دوست دارید داشته باشید جدول زمانبندی کار های عروسی تهیه کنید.

ماشین عروس

تهیه جدول برنامه های جشن عروسی کمک می کند همه کار ها را طبق روال انجام دهید و از استرس و بی نظمی جلوگیری می کند.

مشخص کردن بودجه مراسم

یکی از مهمترین ترفند های برنامه ریزی عروسی که از خطاهای احتمالی و هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری می کند تعیین بودجه مراسم است.
از قبل مشخص کنید برای مراسم خود چه بودجه ای در نظر گرفته اید
و تقسیم بندی بودجه را هم مشخص کنید تا دقیقا بدانید برای هر کدام از بخش های مراسم قرار است چقدر هزینه کنید.

تعیین روز برگزاری مراسم عروسی

تعیین کنید در چه فصلی دوست دارید ازدواج کنید و ماه و روز آن را هم مشخص کنید.
از آنجا که ممکن است تالارها درآن روز رزرو شده باشند از قبل چند تاریخ را مشخص کنید
تا در صورت نیاز بتوانید از تاریخ جایگزین استفاده کنید.
یکی از ترفندهای برنامه ریزی عروسی این است که شش ماه پیش از برگزای مراسم تالار پذیرایی مورد نظر خود را رزرو کنید
تا برای برگزاری مراسم هیچ مشکلی پیش نیاید.

انتخاب تالار عروسی

برای انتخاب تالار پذیرایی ملاک ها مختلفی وجود دارد،
با رعایت ملاک های لازم تالار پذیرایی مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای رزرو آن اقدام کنید.
سعی کنید از حسن برخورد کارکنان تالار، کیفیت منوی شام و فضا و تزئینات تالار اطمینان حاصل کنید.

تهیه لیست مهمانان واطلاع رسانی به آن ها

اسامی کسانی که دوست دارید در مراسم حاضر باشند را مشخص کنید و لیستی از میهمانان خود تهیه کنید.
در این مرحله لازم است به کسانی که دوست دارید حتما در مراسم حاضر باشند
و احیانا در شهر های دیگر زندگی می کنند زمان و محل برگزاری مراسم را اطلاع دهید تا بتوانند خود را برای شرکت در مراسم آماده کنند.

محل زندگی خود را مشخص کنید

محل زندگی خود را مشخص کنید و وسایل مورد نیاز زندگی خود را تهیه کنید.
چند هفته پیش از برگزاری مراسم بهتر است خانه خود را آماده کرده باشید.
شاید آماده سازی خانه از ترفند های برنامه ریزی عروسی نباشد اما یکی از مهمترین مراحل شروع زندگی مشترک است که به موازات برنامه ریزی مراسم باید به پیش ببرید.

برای ماه عسل برنامه ریزی کنید

محلی که دوست دارید برای ماه عسل به آنجا بروید را مشخص کنید، از محل کار خود مرخصی بگیرید و ترتیب محل اقامت ورزرو بلیت را بدهید.
یکی از ترفند های برنامه ریزی عروسی این است که ماه عسل یک یا دو روز بعد از برگزاری مراسم آغاز شود،
تا فرصت استراحت و جمع آوری وسایل خود را داشته باشید.
به این ترتیب می توانید از سفر استفاده بیشتری ببرید و خاطرات آن را ماندگار سازید.

به والدین و نزدیکانتان برای انتخاب لباس کمک کنید

معمولا والدین عروس و داماد دوست دارند آن ها در انتخاب لباس حضور داشته باشند و نظر بدهند.
بنابراین یکی از ترفند های برنامه ریزی مراسم عروسی این است که چند هفته پیش از مراسم که گرفتاری کمتری دارید برای این کار اقدام کنید.

لباس ساقدوش ها و دیگر نزدیکانتان هم مهم است
و به احتمال زیاد آن ها دوست دارند در تصمیم گیری از شما نظر خواهی کنند، بنابراین برای این کار زمانی را از قبل اختصاص دهید.

برگزارکنندگان مراسم را انتخاب کنید

بسیار مهم است که چه کسانی کار عکاسی وفیلم برداری مراسم شما را برعهده خواهند داشت.
آرایشگاهی که عروس و داماد به آن مراجعه می کنند و کیفیت کار آن هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بنابراین لازم است از قبل زمانی را برای بررسی شرکت های مختلف اختصاص دهید تا بتوانید بهترین و اقتصادی ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

حال که به برخی از ترفند های برنامه ریزی عروسی اشاره کردیم،
این نکته را فراموش نکنید که تمام این تلاش ها برای برگزاری مراسم عروسی خوب و شاد برای آغاز زندگی مشترک شماست.
بنابر این در تمام مراحل کار لازم است سلیقه و علاقه همسر خود را در نظر داشته باشید
و سعی کنید از برنامه ریزی مراسم برای افزایش حس همدلی و تفاهم بین خودتان نهایت استفاده را ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
نغمه‌های اصیلِ ایرانیِ وفادار بازخوانی شد

نغمه‌های اصیلِ ایرانی بازخوانی شد

جاودانه‌های استاد مجید وفادار با صدای مجید حسین‌خانی و همخوانی پوراندخت وفادار
با همراهی ارکستر «نیایش» به رهبری احمد مقدسی‌زاده به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه آمد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، اعضای ارکستر «نیایش»
که متشکل از گروه زهی‌ها شامل ویُلن، ویولا، ویُلنسل و کُنترباس و بادی‌ها شامل فلوت و کلارینت، دو نوازندۀ هارپ که همخوان ارکستر هم بودند،
پیانو و نوازندگان سازهای ایرانی شامل تار و تمبک با تشویق حاضرین روی صحنه حاضر شدند.
سپس خوانندۀ ارکستر مجید حسین‌خانی، از شاگردان زنده‌یاد ایرج بسطامی و استاد علی‌اصغر شاه‌زیدی،
و در آخر رهبر جوانِ ارکستر، احمد مقدسی‌‌زاده روی صحنه آمدند تا اولین آهنگ زنده‌یاد استاد مجید وفادار را اجرا کنند.

در بخش اول، ارکستر قطعۀ «محفل هستی» با شعر معینی کرمانشاهی که پیش از این با صدای داریوش رفیعی اجرا شده بود
به زیبایی توسط مجید حسین خانی اجرا شد که با تشویق حاضرین روبه‌رو شد.
در قطعۀ دوم، رهبر ارکستر به پشت صحنه رفت و همخوانِ ارکستر، پوراندخت وفادار، برادرزادۀ زنده‌یاد مجید وفادار را روی صحنه آورد
تا قطعۀ «آشنا» با شعر بیژن ترقی اجرا شود. با حضور پوراندخت وفادار روی صحنه، حاضرین به احترام او بلند شدند و ایستاده به تشویق او پرداختند.
گفتنی است پوراندخت وفادار (بانو فیروزه) پس از شصت سال بار دیگر روی صحنه حاضر می‌شد
تا آثار عموی خود را با تنظیم احمد مقدسی‌زاده اجرا کند.
با شروع اجرای این قطعه و به گوش رسیدن صدای پوراندخت وفادار حاضرین بار دیگر او را تشویق کردند.

آموزشگاه موسیقی تهران

قطعۀ سوم «زلف پریشان» با صدای مجید حسین‌خانی اجرا شد
و قطعۀ بعدی «راز و نیاز» با همخوانی پوراندخت وفادار بازخوانی شد که تشویق حاضرین را دربرداشت.

در ادامه ساز و آوازی با همراهی پیانوی محمدرضا امیرقاسمی در آواز بیات اصفهان اجرا شد.
این ساز و آواز ابتدا در مایۀ درآمد اصفهان و سپس در گوشۀ بیات راجه به زیبایی خوانده شد
و برای پایان‌بخش قسمت اولِ کنسرت گروه قطعۀ «خنده» با کلام اسماعیل نواب‌صفا با همخوانی پوراندخت وفادار را اجرا کردند
و بخش اول با تشویق حاضرین به پایان رسید.

پس از یک ربع آنتراکت، دکتر علیرضا امینی روی صحنه آمد
و از استادان حاضر، مهمانان در سالن و متولیان فرهنگی که برای دیدن این اجرا آمده بودند تقدیر و تشکر کرد.

پس از سخنرانی امینی، ارکستر بار دیگر روی صحنه آمد تا قطعۀ «خاکستر من» با کلام اسماعیل نواب‌صفا اجرا شود.
در قطعۀ دوم، نوازندۀ پیانو، محمدرضا امیرقاسمی رو به حاضرین گفت:
«قطعۀ بعدی “عاشقم من” است که با همخوانی بانو پوراندخت وفادار اجرا خواهد شد
و من اجرای پیانوی این اثر را به همسرم تقدیم می‌کنم. امیدوارم مورد پسندتان واقع شود».

کلاس موسیقی

قطعۀ «عاشقم من» که یکی از آهنگ‌های محبوب موسیقی اصیل ایرانی است
در آواز بیات اصفهان ساخته شده و شعر آن از رهی معیری است.
در ادامه قطعه‌های «دل خون»، «رفتم از یادت» اجرا شد و نوبت به ساز و آواز در بخش دوم رسید.

مجید حسین‌خانی در این بخش آوازی در دستگاه شور با همراهی تار رضا موسوی‌زاده خواند
و فضا را برای اجرای قطعۀ بعدی «خوابی بود و خیالی» که در دستگاه شور آهنگسازی شده است آماده کرد.
قطعۀ پایانی نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین ترانه‌های مجید وفادار بود
با نام «شب‌های تهران» با شعری از کریم فکور که با همخوانی پوراندخت وفادار به زیبایی اجرا شد و تشویق حاضرین را دربر داشت.

با اجرای قطعۀ شب‌های تهران کنسرت به پایان رسید، اما حاضرین همچنان در سالن ماندند
تا بار دیگر پوراندخت وفادار و مجید حسین‌خانی با همراهی پیانوی محمدرضا قاسمی قطعۀ «عاشقم من» را به عنوان قطعۀ «بیز» اجرا کنند.
پس از اتمام این قطعه پوراندخت وفادار به حاضرین گفت من پس از شصت سال روی صحنه آمدم
و در این شصت سال هرگز روی صحنه آواز نخوانده‌ام. امیدوارم مورد پسندتان واقع شده باشد.

این کنسرت به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه آمد
و این فرصت به علاقمندان به موسیقی ایرانی داده شد
تا یک بار دیگر خاطرات شنیداری خود از آثار زنده‌یاد مجید وفادار را با همخوانی برادرزادۀ او پوراندخت وفادار مرور کنند.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

کیک ازدواج به زمان امپراتوری روم در حدود ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌ گردد.
در ابتدا در مراسم عروسی نوعی نان تهیه می‌ شد که به مرور زمان به شیرینی آن افزوده شد.
در ۱۰۰ سال پیش از میلاد ابتدا یک تکهٔ سفت نان شیرین یا کیک میوه توسط داماد خورده می شد و باقیماندهٔ آن خورد شده و بر سر عروس ریخته می‌شد.
این رسم امروزه به صورت بریدن کیک و در دهان گذاشتن آن توسط عروس و داماد تبدیل شده‌ است.
در قرن هفدهم میلادی شکر قنادی بوجود آمد.

کیک ازدواج به سبک غربی در کشور بریتانیا به وجود آمد و روش‌ های تزیین آن مانند استفاده از خمیر فوندانت، یخ‌ چینه مجلل در این کشور توسعه پیدا کرد.
در قرن نوزدهم ملکه ویکتوریا در جشن عروسی خود کیکی ابداع کرد.
این کیک با یخ‌چینه مجلل تزیین شده بود و ۳۶ سانتیمتر عمق، ۲٫۸ متر عرض و ۲٫۲ متر ارتفاع داشت.
این کیک چند طبقه بود. این کیک نمونهٔ بنیادی برای کیک‌ ازدواج امروزی به سبک غربی به شمار می‌رود.
این سبک از کیک به عنوان کیک ازدواج ویکتوریایی شناخته می‌شود
و در اصل نوعی کیک میوه‌ای است که با یخ‌چینهٔ کاملاً سفید پوشانده شده‌است اما امروزه ممکن است نوع کیک از نوع میوه‌ای نباشد.
تزیین کیک ازدواج

از انواع مختلف تزیین کیک ازدواج می‌ توان از مدل کیک توری یاد کرد .
در این مدل کیک ، تمامی سطح کیک عروسی با خمیر فوندانت پوشانده شده
و با خمیری که به شکل تور معمولاً گلدار نقش انداخته شده تزیین می‌ شود.
قالب خمیر را می‌ توان با استفاده از تور لباس عروس تهیه کرد
به طوری که خمیر توری روی کیک طرحی مشابه با تور لباس عروس داشته باشد.

کیک ازدواج در فرهنگ‌ های مختلف

از آنجایی که کیک ازدواج در اکثر کشورهای جهان یکی از اجزای مراسم ازدواج است این کیک دارای اشکال و انواع گوناگون است.
بسیاری از کیک‌ های عروسی جهان ریشه بریتانیایی دارند.

امروزه اغلب کیک‌ ازدواجی که در بریتانیا بکار می‌رود نظیر کیک‌ ازدواج قرن نوزدهم است.
نوع کیک معمولاً میوه‌ای است که بر روی آن لیکور ریخته شده
و سپس با یک لایه از خمیر بادام یا فوندانت پوشانده می‌شود. روی کیک نیز با یخ‌ چینه مجلل تزیین می‌ شود.

کیک ازدواج امروزی سنت های قدیمی زیادی را پشت سر گذاشته است.
یکی از سنت های اولیه مربوط به این کیک در رم باستان بوده است
که روی سر عروس نانی به دو نیم می کردند تا برای زوج خوشبختی و شانس بیاورد.
ولی کیک های عروسی مدرن از مراسم ازدواج پرنس لئوپولد، دوک آلبانی، در سال ۱۸۸۲ الهام گرفته شده اند.
کیک عروسی او در واقع اولین کیک کاملاً خوراکی بود.

خرافات زیادی در مورد کیک عروسی وجود دارد. در عروسی های سنتی آمریکایی،
از دوشیزگان دعوت می شد تا روبان هایی را که به زیر هر لایه از کیک وصل شده بود بکشند.
فقط یکی از روبان ها به یک حلقه یا مهره وصل بود و هر کسی که این حلقه یا مهره به او می رسید، نفر بعدی بود که ازدواج می کرد.

برگزاری مراسم عروسی

در کشورهای دیگر، کیک ازدواج روی سر عروس بریده می شود تا فرزندآوری عروس تضمین شود و زوج خوشبخت شوند.
بعضی از مردم دنیا نیز معتقدند که خوردن خرده ریزهای کیک خوش شانسی می آورد
زیرا کیک ازدواج نماد خوشبختی و زندگی خوب تازه عروس و داماد است.

حتی افسانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ساقدوش های عروس با آرزوی شوهردار شدن در آینده این کیک را می خوردند.
این ساقدوش های امیدوار تکه ای از کیک را به خانه می بردند و زیر بالش خود می گذاشتند.
بعضی از آنها نیز بعد از گذراندن تکه های کوچک کیک از حلقه ازدواج ، آنها را داخل جوراب چپ شان و بقیه اش را در زیر بالشت شان می گذاشتند.

بریدن کیک نیز پر از نماد و سمبل است. در دنیای قدیم کیک را در میان مهمانان توزیع می کردند و این کار فقط توسط عروس انجام می شد،
زیرا معتقد بودند این کار باروری عروس را تضمین می کند.
با بزرگتر شدن جشن عروسی ها و تعداد مهمانان این وظیفه شامل داماد هم شد
و داماد به عروس در بریدن کیک و تقسیم آن بین مهمانان کمک می کرد.
با شروع این سنت، عروس و داماد قبل از توزیع کیک، تکه ای از آن را با هم می خورند
و این کار نماد اتحاد و پیمان ابدی آنها برای مراقبت از یکدیگر و بودن در کنار هم برای همیشه است.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

اگر قصد خرید پیانو را دارید حتما در مورد آن بسیار تحقیق کرده اید.
و یکی از نام هایی که در مورد پیانوی خوب همیشه از آن یاد میشود پیانو بلوتنر است.
زیرا پیانوهای این برند همیشه در رتبه های اول جدول رده بندی کیفیت پیانو قرار بگیرند.
اما پیانو بلوتنر چه ویژگی هایی دارد که باعث شده تا این اندازه محبوب و مورد قبول واقع شود.

عنوان برند اصلی : BLÜTHNER
تولیدکننده‌ی برندهای Irmler و Rönisch

محل تولید پیانو بلوتنر

شرکت Julius Blüthner Pianofortefabrik GmbH واقع در شهر لایپزیگ آلمان.

شرکت بلوتنر از سال ۱۸۵۳ کار تولید پیانو را درشهر لایپزیگ (در ناحیه‌ی شرقی آلمان) آغاز کرد.
با وجود آنکه در سال ۱۹۷۲ این شرکت به عنوان یک شرکت ملی اعلام شد،
همواره زیر نظر خانواده‌ی بلوتنر اداره شده است.
۱تا سال ۱۹۰۰ شرکت بلوتنر بزرگترین کارخانه‌ی ساخت پیانو در اروپا محسوب می‌شد.
در خلال جنگ جهانی دوم بمباران شهرهای آلمان موجب شد تا کارخانه‌ی بلوتنر نیز به طور کامل تخریب شود.

پس از جنگ، دولت آلمان به خانواده بلوتنر و کارگران این شرکت اجازه داد تا دوباره آن را بازسازی کنند.
چرا که دولت آلمان این شرکت را به عنوان یک ثروت ملی محسوب می‌کرد
(‌در آن زمان اتحاد جماهیر شوروی نیاز به پیانوهای با کیفیت داشت).
با آزاد شدن شرق اروپا، خانواده بلوتنر مجددا مدیریت این شرکت را به طور خصوصی در دست گرفت.

قاب بیرونی پیانوهای گرند بلوتنر از چوب راش (beech) ساخته می‌شود.
از دیگر ویژگیهای پیانوهای بلوتنر می‌توان به استفاده از چوب صنوبر در ساخت صفحه‌ی صدا ،
پین بلاک Delignit، اکشن رنر(Renner)‌ ،‌ چکش ابل (Abel) و روکش پلی استری اشاره کرد.
پیانوهای صادراتی بلوتنر همگی داری سه پدال هستند
که در پیانوهای گرند پدال میانی به عنوان پدال sostenuto و در پیانوهای دیواری به عنوان پدال تمرین(‌celeste) عمل می‌کند.
بلوتنر هر ساله در حدود ۱۰۰ پیانوی دیواری در ۴ اندازه مختلف و همچنین ۵۰۰ پیانوی گرند در قالب ۶ مدل با طول های متفاوت تولید می‌کند.

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

علاوه بر امکان تولید تنوع وسیعی از رنگها و پرداخت های سفارشی، بلوتتر به تازگی دو مدل ویژه را نیز به بازار عرضه کرده است.
برای گرامیداشت یکصدو پنجاهمین سال تأسیس این شرکت، بلوتنر مدل Jubilee را طراحی و به بازار معرفی کرده است.
صفحه چدنی این مدل به سبک طرح یادبود پیانوهای اختصاصی قرن گذشته طراحی شده و در رنگها و ابعاد مختلف قابل سفارش است.
در واقع این پیانو با هدف گرامیداشت مؤسس شرکت بلوتنر توسط پنچمین نسل از این خانواده تولید می‌شود.
در این سری ظرافت های بسیار نفیسی نظیر تزئینات برنجی بر روی درب،‌ پایه های سلطنتی و جای نت بسیار نفیس و تزئین شده به کار گرفته شده است.

پیانوهای بلوتنر چندین ویژگی خاص دارند که کاملا منحصر به فرد است.
با به کارگیری سیستم سیم بندی aliquot ، نتهای دو اکتاو بالایی به جای سه سیم، چهار سیم دارند.
ارتفاع سیم چهارم کمی بالاتر از سه سیم دیگر قرار دارد
و تنها از طریق پدیده‌ی رزونانس سیمپاتیک ارتعاش می‌کند
(با توجه به بالاتر قرار گرفتن این سیم نسبت به سایر سیم‌ها، چکش به این سیم برخورد نمی کند).
تأثیر این سیم بیشتر در شدت ضربه های متوسط و قوی مشخص می‌شود
و همانند سیستم Duplex موجب می‌شود تا جنس صدای بهتری در اکتاوهای بالایی ایجاد شود.

استفاده از سیم چهارم در اکتاوهای بالایی پیانو بلوتنر

یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد در پیانوهای بلوتنر استفاده از چکش‌های زاویه دار است.
این ویژگی ممکن است در ابتدا کمی عجیب برسد، چرا که تأثیرآن در نگاه اول ظاهر قابل مشاهده نیست.
در این طراحی به جای اینکه زاویه‌ی کل چکش در هنگام نصب هم زاویه با سیم ها تنظیم شود(‌همانند چیزی که در سایر برندها رایج است)،
سطح چکش به صورت زاویه دار برش داده شده است و کل مجموعه چکش بدون زاویه نصب می‌‌شود.
بلوتنر ادعا می‌کند این کار موجب می‌شود تاانرژی حاصل از ضربه به طور یکسان بین سیم و چکش توزیع شده
و ارتباط قوی تری بین چکشها و backckeck ها برقرار شود. چرا که زاویه backckeck ها در تمامی قسمتها هم زاویه با چکش است.
از نظر ظاهری، چکش ها در این پیانو کاملا یک‌دست و تحت یک زاویه یکسان در کنار هم قرار گرفته اند.

بلوتنر برای اولین بار در دنیا پیانویی برای پیانیست های چپ دست ساخته است.
همه چیز در این پیانو برعکس شده و نتهای زیر در سمت چپ ساز و نتهای بم در سمت راست ساز قرار گرفته اند.
ترتیب قرار گیری چکش‌ها، سیمها و ساختار اکشن نیز به طور کامل برعکس شده است.
نکته جالب این جا بود که بعد از معرفی این ساز، یک پیانیست توانست تنها با چند ساعت تمرین، کنسرتی را با این پیانو برگزار کند!
در حال حاضر این پیانو در اندازه های ۲۱۰ و ۲۸۰ سانتیمتری قابل سفارش است.

صداسازی (voicing) خاصی که بر روی پیانوهای بلوتنر انجام می‌شود موجب می‌شود تا این پیانوها صدایی گرم، رمانتیک و تغزلی داشته باشند
و به طور کلی صدای آنها در مقایسه با رقبای آلمانی‌شان کمی تیره‌ تر و عمیق تر شنیده شود.
طنین پیانوهای بلوتنر بسیار خوب است و در شدت صداهای پایین طعم بسیار شیرین و خاصی دارند.
اکشن کمی سبک است ولی پاسخدهی آن به تغییرات دینامیک فوق العاده است.

آموزشگاه موسیقی

کیفیت ساخت پیانوهای بلوتنر بسیار بالا و نفیس بوده و از گرانترین و مرغوب ترین ابزار و مواد اولیه در تولید این پیانوها استفاده می‌شود.
علیرغم نفیس بودن و قرار گرفتن در صدر جدول رده بندی ، پیانوهای بلوتنر در مقایسه با رقبای خود قیمت مناسب تری دارند.

در سال ۱۹۹۰ خط تولید برند Haessler در کارخانه‌ی بلوتنر راه اندازی شد ( Haessler نام یکی از اقوام خانواده بلوتنر است)‌.
پیانوهای Haessler با هدف پوشش بودجه های پایین تر در بازار امریکا به بازار عرضه شدند
و به همین دلیل سعی شده است تا با به کارگیری مواد و تجهیزات ارزانقیمت تر قیمت تمام شده این برند کاهش داده شود.
به طور کلی قیمت پیانوهای هیسلر در حدود ۲۵ درصد ارزانتر از پیانوهای بلوتنر است.
به عنوان مثال در پیانوهای هیسلر سیم‌ها به صورت لوپ استفاده شده اند
در حالی که در پیانوهای بلوتنر هر گوشی به یک سیم مجزا مرتبط است.

همچنین دیگر از سیستم چهار سیم در اکتاوهای بالا خبری نیست
و چکش ها همانند سایر برندها به صورت غیر برش خورده و به صورت عادی کار گذاشته شده است.
بدنه و فریم چدنی نیز در مقایسه با پیانوهای بلوتنر ارزانتر طراحی و ساخته شده است.
تمامی پیانوهای هیسلر در کارخانه‌ی بلوتنر در آلمان و تحت استانداردهای کیفی بسیار بالا تولید می‌شوند.

در سال ۲۰۱۶ بلوتنر خط تولید پیانوهای هیبریدی خود را که با نام «e-volution» شناخته می‌شود راه اندازی کرد.
این سیستم از سه قسمت نوار اپتیکال midi ، پردازشگر تولید صدای دیجیتال و مکانیزم سایلنت تشکیل شده است
و بر روی تمامی مدلهای گرند و دیواری بلوتنر قابل نصب است.
با نصب این سیستم، میتوان پیانو را درحالت آکوستیک،‌ دییجیتال و یا ترکیبی از دوحالت مورد استفاده قرار داد.
این سیستم مجهز به بلوتوث است و از این طریق می‌توان صدای تلفن هوشمند
و یا هر ابزار دیگر مجهز به تکنولوژی بلوتوث را به این سیسنم هدایت نمود تا از بلندگوهای بسیار با کیفیت ساخت شرکت bose پخش شود.
هزینه‌ ی نصب این سیستم در حدود ۸۰۰۰ دلار است.

محسن جوزی



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1396 | نظرات ()