نوشته شده توسط : vavmusic

چوب به خاطر زیبایی و حس فوق العاده ای که به انسان منتقل میکند از محبوبترین مواد برای ساخت نما به حساب می آید اما چون یک متریال طبیعی زنده است پس بر اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض عوامل طبیعی و در فضای باز به شدت دچار آسیب میشود پس بهتر است در برابر اینگونه آسیب ها مقاوم شود. ترمووود به علت ویژگی های منحصر به فردی که دارد مانند خالص و طبیعی بودن ، ثبات ابعاد ، سبکی و ماندگاری بالا در انواع شرایط آب و هوایی برای مصارف طولانی مدت بسیار کاربردی است. به همین جهت نماسازی با ترمووود روز به روز در حال گسترش است.

کیفیت چوب ترمو

چوب فنلاندی دارای درجه کیفیت های گوناگون است . چوبهای رشد یافته در شمال فنلاند دارای کیفیت بالاتری نسبت به چوبهای جنوب این کشور می باشد. چوبهای شمال فنلاند به دلیل آنکه تراکم بیشتری نسبت به چوبهای جنوب فنلاند دارند، ترمووود تولید شده از این چوبها دارای کیفیت بالاتری برای استفاده در نمای ساختمان و فضای باز می باشد.

استانداردهای فرایند ترمو

استانداردهای فرایند ترمو نیز در کیفیت محصول نهایی بسیار تاثیر گذار می باشد. این استاندارد شامل میزان حرارت ، روند افزایش و کاهش حرارت و طول مدت حرارت دهی می باشد. در صورتی که عملیات انجام شده مطابق استانداردهای تایید شده در انجمن ترمووود فنلاند نباشد چوب ترمو حاصل از آن از نظر ظاهری شاید تفاوت چندانی با محصول حاصل از عملیات استاندارد نداشته باشد اما ترک هایی درون چوب ایجاد می گردد که به راحتی قابل تشخیص نمی باشد اما پس از استفاده ترمووود در فضای باز و مواجهه با تنشهای محیطی این ترکها رشد یافته و به سطح چوب می رسند.

ترمووود

فرایند ترمو

پر واضح است که چنانچه کیفیت چوب های انتخاب شده برای فرایند ترمو بالا باشد و فرایند استاندارد انجام شود چوب ترمو بدست آمده دارای ویژگی های لازم جهت استفاده در انواع شرایط محیطی و آب و هوایی خواهد بود اما این چوبها در برابر تابش اشعه آفتاب نیاز به حفاظت دارند .

اشعه آفتاب در واقع بر روی هر متریالی که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد اثرگذار است . اشعه همانگونه که بر رنگ سنگ و یا آجر در نما اثر می گذارد، بر رنگ چوبهای ترمو نیز اثر گذار است . راهکاری که می تواند مزیت چوبهای ترمو نسبت به سایر متریال های مورد استفاده در نمای ساختمان باشد حفاظت ترموود با استفاده از رنگهای مخصوص است که حاوی پیگمنت های ضد اشعه هستند . این مزیت از آن جهت مورد توجه قرار می گیرد که پس از آنکه چوب نما به مرور زمان دچار تغییر رنگ شدند می توان با رنگ آمیزی مجدد آنها را به شکل اولیه برگرداند. استفاده از چوب های ترمو در نمای ساختمان به دلیل سبکی می تواند نقش مهمی در امر سبک سازی ساختمان ایفا کند. نکته دیگری که در بکارگیری چوب های ترمو بسیار حائز اهمیت است اجرای صحیح و استاندارد آن می باشد چرا که حتی با کیفیت ترین چوب ترمو در اثر اجرای غیر استاندارد در فضای باز دچار مشکل خواهد شد .

ترمو وود

استاندارد های چوب ترمو

استانداردهایی که بایستی به آن توجه کرد شامل روش برش چوب ، روش پیچ کردن ، فاصله پیچها ، استفاده از چوب زیر سازی ، فاصله اولین پیچ از سر الوار و جنس پیچ مورد استفاده می باشد. استفاده از چوب های ترمو در فضای باز ، نمای ساختمان ، محیط های مرطوب و فضای داخلی دارای مزایای خاص خود می باشد. اگر در انتخاب ترموود ، استفاده از رنگ با کیفیت و ماندگاری بالا و اجرای استاندارد با دقت ویژه صورت گیرد، این مزایا بیش از آن چیزی است که تنها در ظاهر ساختمان دیده شود . در آینده به شرح بیشتر این مزایای ترمووود که در ظاهر دیده نمی شود خواهیم پرداخت .



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

هر کشور فرهنگ و آداب خود را دارد که این فرهنگ ها را حتی در انتخاب لباس عروس و رنگ وتزیینات به کار رفته در آن نیز میتوان مشاهده کرد در اینجا با چندی از این لباس عروس ها آشنا میوید.

عروس رمانی

عروسی ها در این منطقه یک رویداد مهم در شمال غرب ترانسیلوانیا به حساب می آیند. عروسی توسط والدین سازماندهی می شود و عروس و داماد آماده رسوم متنوعی از جمله آماده کردن جهیزیه و لباس، انتخاب والدین تعمیدی و آماده کردن پرچم عروسی می شوند.

لباس عروسی اسکاتلند

مردان در اسکاتلند به طور سنتی دامن قبیله خود را می پوشند. بعد از مراسم عروس شالی به رنگ های قبیله همسرش به نشانه انتقال او به خانواده جدید می پوشد.

خدمات مجالس در تهران

لباس عروسی چینی

در چین رنگ قرمز نماد خوشبختی است. هم چنین معتقدند این رنگ ارواح شیطانی را دور نگه می دارد. بنابراین جای تعجب نیست که لباس عروس های چینی اغلب به رنگ قرمز باشند.

لباس عروسی در منطقه «گورا» بین کوزوو و مقدونیه

مردم گورانی اغلب مسلمان های باایمانی هستند اما سنت ها و آداب و رسوم آن ها حاوی عناصر مختلف کفر است. عروس با یک اسب سفید مزین به روسری و چتر تزئینی حمل می شود و با خانواده اش به خانه همسایه داماد همراهی می شود.

تشریفات عروسی در تهران

لباس عروسی در یاکان

یاکان یک گروه قومی زبانی است که عمدتا در جزیره باسیلان در فیلیپین ساکن هستند. مراسم سنتی ازدواج معمولا شامل دو مراسم است، یکی مراسم اسلامی و دیگری مراسم سنتی پیش از اسلام. مراسم توسط پدر و مادر مدیریت می شود و چهره عروس و داماد برای مراسم نقاشی می شود.

لباس عروسی سنتی پرو

لباس سنتی عروس در کوه های آند معمولا روشن است و شامل ردا و کلاه بافته شده و تزئین شده با منگوله و مواد بازتابنده است. یک دامن مخصوص و پانچو برای عروس و داماد در روز عروسی ساخته می شود.

تشریفات مجالس در تهران

لباس عروس مجارستان

در مراسم سنتی عروسی در مجارستان یک لباس عروس معمولا یک پیراهن گلدوزی شده با طرح های گل و سه رنگ روشن است. او اغلب آرایش مویی که به زیبایی و استادانه بافته و با گندم تزئین شده بر سر می گذارد.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

همه ما میدانیم که درختان برای از بین بردن آلودگی های محیطی و دود و آلاینده های کارخانه جات و … ضروری هستند اما از طرفی سازه های چوبی بسیار زیبا و پر طرفدار هستند که برای ساخت آن ها باد درختها بریده و قطع شوند پس باید به فکر راه چاره بود. بهترین راه حل از نظر گروه ایروکو این است که جنگل های مصنوعی ایجاد کرد یعنی به ازای هر درخت بریده شده یه درخت کاشته شود و همچنین با بهبود ساخته های چوبی و افزایش مقاومت آن ها از خرابی آن ها جلوگیری کرد.

با استفاده از مواد شیمیایی، مواد پلیمری مانند PEG که به عنوان قشری روی چوب را می گیرد و زدن لاک و الکل می توان مقاومت چوب در برابر عوامل مخرب زای محیطی را بالا برد.امروزه تخته های چوبی در سراسر دنیا تولید می شوند و چوب های بسیار با دوامی در دسترس است. با تنوع رنگی که در لایه لایه های آن وجود دارد جلوه ای بی نظیر در سطوح به کار رفته بوجود می آورد.با توجه به خصوصیات چوب و طبیعی بودن آن همیشه سعی بر این بوده تا از این ماده در فضاهای داخلیاستفاده شود علی الخصوصدر آشپزخانه.چوب در آشپزخانه از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه ای داشته و در شکلها و رنگهای مختلف چون سطحی صاف بر روی جداره ها، نماها، کف پوش و یا کابینت ها و درهای آن و یا به عنوان سطح پیشخان کاربرد داشته باشد که با خود قطعه ای از طبیعت را وارد آشپزخانه می کند و گرمای خاصی به محیط آشپزخانه می بخشد.این سطوح چوبی را براحتی می توان با دیگر متریالها ترکیب کرد و تنوع در طرح و رنگ آشپزخانه به وجود آورد.پیشخان چوبی می تواند تیره و مجلل باشد ( با چوب بلوط نقش دار )، می تواند گرم و عسلی رنگ شود ( با کمک چوب ساج و آج باز سازی شده )، می تواند روشن و جذاب باشد ( با کمک چوب های راش و نارون و صنوبر).پیشخانهای چوبی باید درزگیری شوند تا رطوبت به آنها آسیبی نرساند و یا آنکه هر سال با لاک الکل پولیش بخورد و یا هر دو سه ماه یک بار روغن کاری شود.چوب روغن زده، از چوب جلا خورده در گرما مقاوم تر است و هرچه از عمر آن بگذرد مقاوم تر می شود. چوب به کار رفته در حالت های مختلف و متنوعی به صورت درهای تمام چوب، درهای نئوپان با روکش های چوبی، صفحات تمام چوب یا به صورت قطعات به هم پیوسته بکار می رود.

ترمووود

مزایا

سبک بودن برای حمل و نقل نیاز به ماشین آلات سنگین نیست و اجرای آسان دارد.
آلودگی صوتی کمتری ایجاد می کند و خود چوب عایق صوتی می باشد.
تنوع چوب به ابتکار افراد کمک می کند، ماده ای طبیعی است و همچنین هر چه کهنه تر شود مرغوب تر می شود.
برای صاف کردن لبه های تیز و پرداخت های براق فولاد ضد زنگ و شیشه نیز استفاده می شود. همچنین به آشپزخانه سفید و بی روح گرما و صمیمیت می دهد.
نگه داری آن آسان است. در مواقع نیاز روی آن را با روغن جلا یا لاک الکل پوشانید و باید از پاک کننده های زبر و خشن خود داری کرد.
عایق حرارتی و برودتی است.
مقاومت مکانیکی نسبتا خوب و خاصیت ارتجاعی واقع در ضربه دارد.
قابلیت پرداخت سطحی، رنگ پذیری، کنده کاری و برش بالایی دارد.
امکان تصحیح خواص مواد ضد حریق، ضد رطوبت و ضد قارچ می باشد.
عدم آلودگی محیط و یا برگشت مجدد به محیط طبیعت از خصوصیات بارز چوب می باشد.

معایب

بیشتر چوب ها در خانه هایی با سیستم گرمایشی مرکزی تا حدودی تاب بر می دارند و یا تغییر ابعاد می دهند ولی چوب های سخت تر تا حدی مقاومت بیشتری دارند.
مرز چوبها و اتصالات روی پیشخان اگر خوب درزگیری نشود از هم می پاشد.
چوب خیلی راحت می سوزد و لک بر می دارد و نیز به راحتی خراشیده می شود.
اما از مهمترین معایبی که این سطوح دارند پایداری کم در برابر نفوذ آب و رطوبت است که باید بطور دائم آنها را را با مواد پایدار کننده پوشاند تا مقاومت آنها را در برابر آب بالا برد.
چین خوردگی و کج و معوج شدن چوب.
سنگینی چوب نسبت به مواد مصنوعی و مواد پلیمری.
مقاومت پایین در برابر حمله موجودات زنده (جوندگان، حشرات).
عدم امکان استفاده مجدد به شکل اولیه.
شکست و گسیختگی.
عدم همگنی.
ضعف اتصال.

در ادامه با تعدادی از چوبهایی که در آشپزخانه به کار برده میشود آشنا میشوید.

ترمو وود

راش

چوب راش درون نامشخص و به رنگ کرم مایل به قرمز است.

دوایر سالیانه فشرده و در نتیجه در مقاطع طولی دارای خطوط کم و بیش مشخص ناشی از آن است.

از بارزترین خصوصیات شاید بتوان به پره های چوبی در مقاطع طولی اشاره کرده که در مقطع شعاعی به پرمگس و در مقطع مماسی به دوک معروفند و این پره ها به صورت لکه های قرمز دیده می شود.

گونه راش چوبی نیمه سخت و نیمه سنگین، دارای بافتی همگن و تقریبا مقاوم در برابر حشرات و قارچ هاست، خوش تراش با قابلیت تورقی بسیار مناسب می باشد.

چوب راش مناسب برای روکش گیری می باشد، همچنین مناسب برای سطوح بکار رفته در آشپزخانه می باشد.

افرا

این گونه چوب درون نامشخص، چوب سفید مایل به کرم با درخشندگی کم و بیش صدفی دارد.

دوایر سالیانه به دلیل فشردگی چوب تابستانه در مقطع عرضی کاملا مشخص و در مقطع مماسی نقوش مواج و در مقطع عرضی نقوش رگه ای مانند ایجاد کرده است که پره های چوبی ظریف و قهوه ای رنگ و براق در دو مقطع مختلف طولی به صورت لکه ها و دوک ها نمایان است.

چوبی سخت، سنگین، خوشکار، راست تار، قابلیت کنده کاری و ظریف کاری، با پرداخت آسان و هم کشیدگی کم باعث شده تا برای سطوح روی کابینت ها و روکش گیری جایگاه ویژه ای داشته باشد.

ماهاگونی

چوبی سخت، با رنگی متمایل به قرمز که با بالا رفتن سن رنگ آن تیره تر می شود.

بافتی بسیار صاف و مناسب برای سطوح روی کابینت ها.

بلوط

چوبی بسیار سخت و سنگین است، دارای رنگ قهوه ای با رگه ها و دانه های قرمز و گاهی سفید.

چنانچه در مجاورت رطوبت قرار بگیرد باید با یک سری مواد روغنی سطح روی آن را پوشاند.

دارای گره های خشن و قوسی شکل است، بهترین انتخاب برای رکش گیری درها و کابینت است به دلیل ترکیب بی انتها زیبای این چوب با بسیاری از طرح ها و سبک های مختلف.

گردو

چوبی نیمه سبک و نیمه نرم و سخت، قابل تورق، راست تار، خوشکار و بسیار با دوام است.

چوبی با رگه ها و نقش و نگار بسیار زیبا، صیقل پذیر و همگن می باشد و رنگ پذیری و قابلیت کنده کاری خوب داشته.

با تنوع رنگی بالا با توناژ رنگ کرم تا قهوه ای سوخته و حتی سیاه.

با رگه های موجی شکل که مناسب برای روکش سازی درها و سطوح درهای کابینت می باشد.

ملچ

چوب ملچ زیباترین نوع در بین دیگر چوب هاست. این زیبایى در نقش موجود در این چوب که به صورت موج نمایان شده، هویدا مى شود. شاید این موضوع یکى از دلایل گران تر بودن این نوع چوب در میان دیگر اقسام چوب هاست.

چوب ملچ به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است و گاهی اوقات رگه‌های سبز رنگی در آن دیده می‌شود. چوبی درشت‌ بافت، نیمه‌ سخت و نیمه‌ سنگین، نسبتاً بادوام و در برابر ضربه بادوام و نسبت به خمش مقاوم است.

راست تار و خوشکار با قابلیت تورق عالی است.

چوب ملچ از جمله چوب های زیبا، خوش نقش و دکوراتیو ایران می باشد. مناسب برای روکش سازی می باشد، همچنین ساخت درهای تمام چوب.

گیلاس

چوب بسیار سخت با رگه های موج دار و گره هایی منحصر به فرد دارد که بارنگ تیره تر سایه روشن در سطح چوب به وجود می آورد.

رنگ آن از صورتی روشن تا قرمز و رگه های قهوه ای تیره تر می باشد و سایه های گاه به گاه سفید، سبز، خاکستری نیز دیده می شود.

نوع تیره آن گرمای خاصی به فضای داخل می بخشد، چوبی لوکس و گران قیمت می باشد.

چوب نراد (روسی)

به هر نوع چوب سفید رنگ وارداتی از روسیه تلقی می شود، این چوب فاقد درون چوب مشخص و به رنگ سفید مایل به قرمزمی باشد.

فاقد مجاری صمغی، راست تار، سبک می باشد.

واکشیدگی و همکشیدگی کمی دارد، به لحاظ سنباده خوری، میخ خوری و پیچ خوری بسیار خوش کاربوده ولی با وجود تمام مزایا به راحتی در مقابل قارچها دچار مرض لکه آبی یا لکه قرمز می شود و از استحکام آن می کاهد که باید با پوششهای مناسب عایق شود.

مقاومت بالا در برابر رطوبت زیاد محیط و تغییر دمایی ناگهانی دارد بنابراین مناسب برای مناطق مرطوب و فضاهایی چون آشپزخانه می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

با اینکه هر سازی مزایا و معایب خود را دارد و کیبوردهای آکوستیک مانند Psalteries، virginals، clavichords، harmoniums نیز از این قاعده مستثنی نیستند لذا پیش از آن که لیستی بلند بالا از این معایب و مزایا تهیه کنید ابتدا به شرایط خود نگاهی بیندازید اگر شما سازی آکوستیک پیدا کرده این که که با آن زندگی میکنید و دوستش دارید پس همان را تهیه کنید و پیش بروید.

پیانو، هارپسیکورد و ارگ (ارگ کلیسا) همچنین کیبورد آکوستیک هستند. جوانب مثبت و منفی برای پیانو آکوستیک به این دلیل است که رایج ترین کیبورد آکوستیک خریداری شده است.

آموزشگاه موسیقی

مزایای پیانو آکوستیک:

ویژگی های زیر نقاط فروش واقعی برای پیانو آکوستیک است:

کیفیت صدا: مهم نیست که چقدر کیبورد یجیتال خوب است، بهرحال نشانی از صدا و احساس مطابق پیانو بزرگ را ندارد.

ارزش: پیانو آکوستیک با کیفیت خوب در طول سال ها اگر در شرایط خوبی نگهداری شود، بر قیمتش افزوده می شود. شما می توانید خرید خود را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

زیبایی شناسی: هیچ چیز مثل نواختن پیانو آکوستیک نیست. این احساس واقعی بودن، آن را به نظر بزرگ می رساند و شما می توانید خود را در حال نواختن در یک کنسرت تصور کنید.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

معایب پیانو آکوستیک:

نگرانی های معقول در مورد پیانو آکوستیک عبارتند از:

هزینه: حتی یک پیانو ساده به طور کلی گران تر از کیبورد دیجیتال جدید است.

حجم و فضا: اتاق شما جای آن و ظرفیت پخش صدای آن را بدون مزاحمت برای دیگران دارد؟

تعمیر و نگهداری: تنظیم سالانه یا شش ماه یکبار پیانو اصلا ارزان نیست و بسیار ضروری است.

کلاس آموزش آواز



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

بخش خبری ۲۰:۳۰ با پخش گزارشی، انتقادهای بی سابقه‌ای روانه برخی خواننده‌های پاپ کرد.

 

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک ، شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ بخش خبری ۲۰:۳۰ که عموماً رویکردی انتقادی نسبت به جریان‌های غیر وابسته به فضای سیاسی دارد، در اقدامی عجیب و انتقاد برانگیز فضای فعلی موسیقی پاپ را سخیف دانست و با پخش قسمت‌هایی از کنسرت‌های امید حاجیلی و حامد همایون به فضای شاد این اجراها حمله کرد.

در بخشی از این گزارش جهت دار، قسمت‌هایی از کنسرت امید حاجیلی، حامد همایون، فرزاد فرزین، رضا یزدانی و چند خواننده دیگر با شطرنجی شدن صورت‌های آن‌ها پخش شد. اتفاقی مشابه پخش گزارش از بازداشت بزهکاران و مجرمان که واکنش تند اهالی موسیقی را به دنبال داشته است. از دیگر نکات عجیب در این گزارش می‌توان به صحبت‌های حامی و چنگیز حبیبیان اشاره کرد که خواستار نظارت بیشتر در حوزه موسیقی شدند و این در حالی است که حامی طی سال‌های اخیر بارها انتقادهای تندی علیه خط قرمزها و چارچوب‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی داشته است.

اما این گزارش خبری به همین جا ختم نشده و حتی طرز لباس پوشیدن خواننده‌هایی مثل رضا یزدانی، فرزاد فرزین و مهدی مدرس را با انتقادهایی تند همراه کرد و بی آن‌که در نظر بگیرد نهاد ناظر بر این اتفاقات وزارت ارشاد و دفتر موسیقی هستند. پیش بینی می‌شود با پخش این گزارش، طی روزهای آتی واکنش‌های بسیاری از مسئولان نهادهای فرهنگی و هنرمندان شاهد باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

شما به عنوان یک داماد در حال پیگیری امور برای برگزاری مراسم عروسی هستید، اما نباید اجازه بدهید که مشغله ها، شما را از نامزدتان غافل کند. شما باید سعی کنید او را خوشحال نگه دارید. نکات زیر به شما کمک می کنند که از ایجاد تنش و ناراحتی در این روزها جلوگیری کنید تا همه چیز به خوبی و خوشی اجرا شود.

1 – اظهار نظر کنید

این عروسی شما هم هست بنابراین در قسمت های مربوط به عروس نیز اظهار نظر کنید و موارد مورد علاقه خود را با نامزد خود در میان بگذارید: دوست دارید چه مدل آرایشی داشته باشد؟ مدل موی او را چگونه دوست دارید؟ لطفا نگویید نگویید اینها مسایل خانم هاست. حتی اگر می خواهید وارد جزئیات نشوید اما حداقل نظر کلی خود را بیان کنید. بگذارید نامزد شما بداند که تنها نیست.

تشریفات مجالس در تهران

2 – در اختلاف سلیقه ها گذشت داشته باشید

اختلاف سلیقه در برنامه ریزی و اجرای جزئیات عروسی اجتناب ناپذیر است. مهم این است که شما به این اختلاف نظر ها به چشم یک تهدید نگاه نکنید. بلکه با نشان دادن کمی گذشت، سعی کنید در اجرای جزئیات عروسی با همسر خود طوری به توافق برسید که رضایت هردو طرف حاصل شود و به این ترتیب این اختلافات را تبدیل به فرصتی کنید برای نشان دادن بلوغ فکری و منش مردانه خود.

3 – به نامزد خود استراحت بدهید

معمولا خانمها بیشتر از آقایان ذهن خود را درگیر جزئیات عروسی می کنند و این باعث می شود که استرس بیشتری داشته باشند. قبل از اینکه نامزد شما به نقطه بحران روحی برسد از آرامش او اطمینان حاصل کنید. برنامه های تفریحی مثل سینما، پارک و… می توانند مفید باشند. علاوه بر این ها با نامزد خود صحبت کنید و به او اطمینان دهید که همه چیز سرجای خودش است و برنامه ریزی های عروسی ارزش این همه استرس و نگرانی را ندارد.

خدمات مجالس در تهران

4 – ارتباطات را مدیریت کنید

فرض کنید مادر شما به طور مداوم درباره مسایل مربوط به عروسی با همسر شما صحبت می کند به طوری که همسر شما گمان می کند مادرتان قصد دخالت در امور را دارد. با مادر خود صحبت کنید و به او بگویید که نگرانی و هیجان او را در مورد عروسی خود درک می کنید و از او متشکر هستید اما این عروسی شماست. از او بخواهید به شما فرصت کافی بدهد تا برای عروسی خودتان به تنهایی تصمیم گیری و برنامه ریزی کنید. شما باید نسبت به حفظ روابط با خانواده ها حساس باشید، اما باید از نگرانی ها و مداخله های بی مورد نیز جلوگیری کنید.

اگر به اطراف خود دقیق تر نگاه کنید، افرادی هستند که خالصانه علاقه دارند که به شما کمک کنند و گوشه ای از کار را بگیرند. برادر، خواهر، پدر و مادر و حتی دوستان نزدیک شما می توانند قسمت هایی از کار را برعهده بگیرند

5 – کمک بگیرید

اگر احساس می کنید شما و نامزدتان بیش از اندازه مشغله دارید و ممکن است کارها از دستتان در برود، چرا از دیگران کمک نمی گیرید؟ اگر به اطراف خود دقیق تر نگاه کنید، افرادی هستند که خالصانه علاقه دارند که به شما کمک کنند و گوشه ای از کار را بگیرند. برادر، خواهر، پدر و مادر و حتی دوستان نزدیک شما می توانند قسمت هایی از کار را برعهده بگیرند. سعی کنید نگرانی را کنار بگذارید و به دیگران اعتماد کنید و اجازه بدهید علاقه خودشان را به شما نشان دهند.

6- برای همدردی کردن با نامزدتان به عزیزانش توهین نکنید

عروس شما ممکن است از دست غر زدن های مادرش ناراحت باشد، یا از اینکه برادرش قصد دارد دوستان ناباب خود را به عروسی دعوت کند عصبانی باشد و یا از دست عموی خود که به عروسی او نمی آید دلخور باشد. حرفهایش را گوش کنید و نشان دهید که احساس او را درک می کنید و با او همدل هستید، اما هرگز، هرگز، هرگز برای همدردی با او به خانواده اش توهین نکنید و بد و بیراه نگویید. عصبانیت و دلخوری او خواهد گذشت اما آنچه فراموش نخواهد شد نظرات منفی و اهانت آمیزی است که شما درباره خانواده او داده اید.

تشریفات عروسی در تهران

7 – با احساس باشید

شب قبل از عروسی، قبل از خواب به نامزدتان تلفن کنید و به دور از هرگونه استرس و نگرانی، با آرامش و احساس با او صحبت کنید. از او بخواهید که حرف عروسی را به میان نیاورد و بگذارد همه چیز همانطور که هست بماند. از روزهای آشنایی و خاطرات نامزدی خودتان صحبت کنید و اجازه بدهید کمی احساس بین شما جاری باشد.

رعایت این نکات به شما کمک می کند که از ایجاد تنش و ناراحتی هایی که معمولا قبلا از برگزاری عروسی به سراغ عروس و داماد های جوان می آید جلوگیری کنید و یا حداقل از شدت آنها بکاهید.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

فولاد و بتن مواد ی همگن هستند در صورتی که چوب ناهمگن است. درواقع ان گره هایی که درچوب وجود دارد و نیز در جاهایی که چوب شاخه دارد ، باعث کم شدن مقاومت چوب می شود.
یکی از دلایل انعطاف پذیری چوب این است که مدول الاستیسیته چوب کمتر از فولاد و بتن است.
مدول الاستیسیته چوب عمود بر الیاف است.

چوب می تواند خواص فیزیکی متفاوتی در جهات مختلف داشته باشد ،نیروی فشاری چوب در جهت الیا ف بیشتراز عمود الیا ف است.
جرم حجمی چوب در مقایسه با فولاد و بتن کم است ،که باعث مقاومت بیشتر چوب می شود.

انواع چوب هایی که در ساختمان مصرف می شوند :

چوب هایی که در ساختمان مورد مصرف دارند به دو دسته تقسیم می شوند:
سوزنی برگ ها (نرم چوب ) و پهن برگ ها (سخت چوب ).

درختان سوزنی برگ مانند سرو ، کاج ،سرخدار ،نراد و درختان پهن برگ مانند بلوط ،اقاقیا،افرا ،ممرز ،توسکا ، راش ، چنار ، صنوبر ، بید و غیره.

ترمووود

تفاوت های درختان سوزنی برگ و پهن برگ :

۱- چوب سوزنی برگان دارای وزن مخصوص کمتر استدر نتیجه سبکتر و نرمتر می باشد لذا برای کارهای نجاری و قالب سازی اسان تر شکل می گیرد و خوش رنده تر می باشد و کار نجاری با انها ارزان تر تمام می شود. البته کار ساخته شده با ان بی دوام تر و غیر باربر تر می باشد.
۲- چوب سوزنی برگان زودتر و بهتر از پهن برگان خشک می شود.

۳- در صنایع ساختمان چه بطور مستقیم مانند درو پنجره و کمد و چه بطور غیر مستقیم مانند قالب بندی برای بتن و چه بصورت مبل و میزو صندلی از چوب سوزنی برگان که در ایران به نام کلی نراد معروف است استفاده می گردد.

۴- همانطوریکه گفته شد سوزنی برگان سبک تر از پهن برگان می باشد یعنی در واحد حجم دارای تارهای چوبی کمتری هستند و بهمین دلیل مقدار ابی که در تارهای چوب موجود است و با حرارت دادن تبخیر نمی شود، در پهن برگان بیشتر است و در نتیجه این چوب دارای اب بیشتری بوده و بیشتر از سوزنی برگان کار می کند (تغییر شکل می دهد ) بهمین دلیل در صنایع ساختمان سازی سوزنی برگان بیشتر مورد توجه واقع می شوند.

ترمو وود



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

کلی مصداقی تجربه شده دارد. طبیعی است اگر ما به نوازندگی نوازنده ای گوش می کنیم صریحاٌ نظر به اینکه ما این سبک را می پسندیم یا خیر قضاوت می کنیم بدون اینکه به پیشینه و چرایی بوجود آمدن آن سبک دقت کافی به خرج دهیم.

بارها دیده شده است که برخی از سنتور نوازان فعلی راجع به سبکها و شیوه های سنتور نوازی قدیم خیلی بی رحمانه قضاوت می کنند و بسیاری از کارهای قدیمی را به طور کلی اصلاٌ دارای ارزش هنری نمی دانند.

آموزشگاه موسیقی

نکته ای که می خواهم بیان کنم این است که آیا بهتر نیست بجای اینکه سبکهای سنتور نوازی قدیم را بی اطلاع کافی مورد نکوهش و انتقاد قرار دهیم (با توجه به اینکه سنتور نوازی قدیم طبعا بستری برای سنتور نوازی فعلی بوده است) سنتور نوازی قدیم را متناسب با همان زمان گوش کنیم و چه بسا موجبات لذت را هم تا حد زیادی برای خود فراهم کنیم و جالب اینکه وقتی بی تعصب به سبک سنتور نوازیهای پیشین گوش می کنیم آنها را دارای نکات آموزنده ی کم و بیش ارزنده ای هم می یابیم

با توجه به این نکته که هنگامی که ما از خصوصیات یک نوازنده و هم نوازان آن و اینکه چه امکاناتی داشته اند و برای چی و برای چه کسانی (مردمان چه دوره ای) ساز می نواختند و اینکه چقدر سواد و اطلاعات بی تعصبانه ی ما نسبت به آن نوازنده و طریقه ی نوازندگی آن زیاد است می توان انتظار داشت که قضاوتی که در پیش خواهد بود نسبتاٌ عادلانه است.

کما اینکه بیشتر اوقات با درک شرایط نسبی آنها این نکته تا حدودی روشن می گردد که چه بسا ساز و آواز آنها در خور و متناسب با همه ی شرایط آنها بوده و شاید اصلاٌ شیوه ی دیگری نمی شد و یا نمی طلبید که آنها اجرا کنند و اوج پیشرفت نوازندگی تا به آن زمان کما بیش همانقدر بوده.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

یکی از عواملی که در بحث سبکها مورد نظر است عامل زمان است همانطور که می دانیم به سبکی که اردوان کامکار سنتور می نوازد “سبک نوین ” می گویند که این در مقایسه با سبکهای قدیمی تر سنتور نوازان به نظر اصطلاحی درست می رسد. اما با کمی دقت اگر بنگریم خواهیم دانست که مثلاٌ طریقه ی نوازندگی حبیب سماعی نسبت به نوازندگان قدیم تر از زمان او (که البته تعداد آنها انگشت شمار بوده) کاملاٌ سبکی جدید و منحصر به فرد بود و به شیوه ای که او می نواخت می توان “سبک نوین ” در زمان خود او اطلاق کرد.

همینطور شیوه ی نوازندگی استاد پایور از یک مقطعی به بعد با خلق آثاری
کاملا تکنیکی کاملاٌ معرف یک سبک جدید و بی همتا بود که در زمان خودش می توانست به عنوان یک “سبک نوین ” شناخته شود و سنتور نوازی پرویز مشکاتیان که در نوع خود حال و هوای تازه ای داشت ولی نه آنقدر که آن را بعد از ساز استاد فرامرز پایور دارای سبک نوینی بدانیم و در ادامه شیوه ی نوازندگی اردوان کامکار که امروزه آنرا بعنوان “سبک نوین ” می شناسیم چرا که شیوه ای که او می نوازد نیز کاملا با شیوه های قدیمیتر از او متفاوت است.

در واقع بر فرض اینکه یک سبک از تمام لحاظ مورد انتقاد و نکوهش قرار گیرد و هیچ نکته مثبتی نیز نداشته باشد باز هم بعنوان یک اثر قابل ارزش است چرا که برای آیندگان یک تجربه ی انجام شده را نمایان کرده و حد اقل راهی رفته را مشخص کرده که نسلهای آینده برای آن دوباره زحمتی نکشند و یک تجربه ی ناموفق را دوباره تجربه نکنند.

طبیعی است هر سبکی با مشخصه های ویژه ای که دارد قادر است یک یا چند نوع مختلف از قطعات موجود ساز را بهتر از دیگر سبکها اجرا کند.

بطور کلی می توان پذیرفت شیوه ی نوازندگی و نوع سنتور های ساخته شده در قدیم تا حد قابل توجهی با سبکهای فعلی نوازندگی و نوع سنتورهای زمان ما متفاوت است و همینطور که انتظار نیز میرفت تکنیک نوازندگی این ساز پیشرفت چشمگیری داشته است.

اصل پذیرفتنی دیگر اینکه با سبکهای قدیم سنتور نوازی نمی توان قطعات پیشرفته ی فعلی را نواخت و همچنین با شیوه ی نوازندگی امروزی و با سازهای فعلی به راحتی نمی توان با همان حس و حال سنتور نوازان قدیم قطعه یا آوازی را اجرا کرد پس بطور یقین نمی توان انتظار داشت که سنتور نوازان قدیم با آن سازهایی که با علم آن روز ساخته شده اند قطعاتی با تکنیک فعلی می توانستند بنوازند.

حال آیا می توان گفت سبک های جدید کلاٌ باعث بهبود کیفیت سنتور نوازی از دید کلی موسیقی شده است؟ یا خیر؟ بدیهی است اگر حس و حال را ملاک بگیریم سبکهای سنتور نوازی قدیم رویهم رفته از معدل بالاتری برخوردار خواهند بود و اگر تکنیک را مد نظر قرار دهیم تکنیک سنتور نوازی فعلی به مراتب بهتر و پیشرفته تر از قدیم است و این نکته که ما هنوز در سنتور نوازی، نوازنده ای نداشته ایم که هم از حس و حال سنتور نوازی قدیم و هم از تکنیک سنتور نوازی معاصر به طور کامل بهره مند باشد.( که اگر برای نوازنده ای این دو خصیصه مهیا شد زهی سعادت)

کلاس آموزش آواز پاپ

در آخر اگر بخواهیم سبکی را انتخاب کنیم این بدان معنی نخواهد بود که دیگر سبکها را نمی پسندیم یا بطور کلی قبول نداریم بلکه به تناسب سلیقه و سواد و اطلاعات و حالات درونی آن سبکی که به درک ما از هر لحاظ نزدیکتر است و ما را بیشتر ارضا می کند و موجب لذت ما می شود برای نوازندگی انتخاب می کنیم و ما بقی سبکها را بعنوان نوع دیگری از شیوه های نوازندگی که قطعاٌ نکات مثبتی کمی هم ندارند را بعنوان موسیقی گوش می کنیم و لذت می بریم و به نظر من چه بهتر نوازندگانی که از تکنیک قابل ملاحظه و همچنین حس و حال نسبتا خوبی برخوردارند سعی کنند که تنها به یک شیوه
اتکا نکنند و در حد توانایی خود نقاط مثبت هر سبک را در شیوه ی نوازندگی خود وارد کنند.

در کلام آخر می توانیم با انتخاب همه ی سبکها برای شنیدن و یا نواختن و یا تدریس، خود را در واقع از هیچ زیبایی محروم نکرده و از هر سبکی از خصیصه ی خوب آنها لذت برده و استفاده کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

نوازندگان متناسب با زمان، امکانات، شرایط، ذوق وتوانایی، محیط و خاطرات، سلایق و علایق به طور طبیعی دارای لحن خاصی در اجرای قطعات می شوند و چه بسا تحت تاثیر شرایط ویژه ای و یا تحت تاثیر جامعه و نیازهای زمانه ی خود نحوه ی نوازندگی آنها به سوی شیوه ای خاص هدایت می شود که گاهی نوآوری در نوازندگی آنها به مقداری است که در نهایت منجر به شیوه ای کاملاٌ مخصوص می گردد که بعنوان سبکی خاص شناخته و پذیرفته می شود.

نوازندگان به طور عمده معمولاٌ به چهار دسته تقسیم می شوند:

۱- آنهایی که نواختنشان دارای حس و بیان تقریباٌ کامل موسیقایی است ولی از لحاظ تکنیک آن چنان قوی نیستند.

۲- آنهایی که نوازندگیشان کاملاٌ تکنیکی است و معمولا صدای ساز آنها از حس و حال کمتری برخوردار است.

۳- نوازندگانی که ساز آنها هم از لحاظ حس موسیقایی و هم از لحاظ تکنیک در سطح فوق العاده ای قرار دارند که اغلب آنها جزو نوازندگان طراز اول هر کشوری محسوب می شوند.

۴- آن دسته نوازندگانی که نه حس و حال مثال زدنی در سازشان هست و نه دارای تکنیک قابل ملاحظه ای هستند بلکه از هر دوی آنها تقریباٌ به یک نسبت کم و بیش بهره مندند.

آموزشگاه موسیقی

در قیاس کلی اینکه بگوییم در نوازندگی حس و حال مهمتر یا بهتر است یا تکنیک به نظر من به مقوله ی علم بهتر است یا ثروت شبیه است. البته اگر هر دوی آنها بصورت کامل نزد یک نفر باشد زهی سعادت ولی اینکه اگر نوازنده ای صاحب هر دوی این کمالات باشد یک استثنا است بنابراین برای بقیه نوازندگان وجود مسیر کاملا مشخص و روشنی برای کامل کردن توانایی های خود در نوازندگی به صورت کاملا حرفه ای به نظر نمی رسد.

من فکر می کنم به هر حال هر انسانی دارای توانایی های بالقوه خاصی است که با پرورش آنها می تواند آن استعداد را شکوفا کند و پرورش دهد تا جایی که حد کمال اوست نه بیشتر. با این وجود تکلیف بسیاری از نوازنده ها از این دید روشن می شود.

صدای ساز بعضی از نوازندگان بسیار دلنشین و با حس و بیان کامل است پس طبیعی است که این نوازنده ها مطابق با استعداد خدادادیشان به سمت و سوی نوازندگی با حس و حال می روند که اگر آن را با تمرین تکنیکی ساز در حد اعلایش به آن اضافه کند البته و صد البته که نوازنده ایده آلی خواهند شد.

کلاس آموزش آواز

جدای از این مسئله که بین بسیاری این اختلاف نظر وجود دارد که تلاش برای دست آوردن تکنیک عالی معمولا حس را از نوازنده می گیرد که خوشبختانه پیشرفت موسیقی و نوازندگان غربی این فرضیه را تا حد زیادی باطل کرده چرا که در آنجا نوازندگانی با تکنیک بسیار بالایی وجود دارند که با حس کامل ساز می زنند، و آندسته از نوازندگانی که هیچ وجه مشخصه ای از حس ویژه ای در ساز آنها یافت نمی شود طبیعی است که به دنبال تکنیک می روند تا بلکه شاید حد اقل این خصیصه را بطور کامل دارا شوند و تکنیک آنها بتواند ضعف کمبود حس ساز آنها را مرتفع سازد.

البته نظر من این است که چه بهتر است تمام نوازنده ها بتوانند از حس و تکنیک کاملاٌ بالایی برخوردار باشند ولی از آنجایی که این حادثه خیلی کم رخ می دهد بنابراین چه خوب است اگر ما هم نوازنده ی با حس قوی و هم نوازندگان تکنیکی داشته باشیم که بتوان هر کدام را در جای خودشان استفاده کنیم، و این اصل اجباری که هر نوازنده باید از هر لحاظ کامل و بی عیب باشد را از دوش اکثر نوازندگان بر می داریم (کما اینکه این استعداد نیز به هر کس داده نشده است) و هر کس در زمینه ای تلاش بیشتری خواهد کرد که استعداد آن کار را دارد.

کلاس آموزش آواز سنتی



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

ابتدا با انتخاب عنوان ” به چه سبکی سنتور بنوازیم ” با تصور اینکه ” سبک سنتور نوازی ” اصطلاحی آشنا و عامیانه ما بین سنتور نوازان است و با گمان این پیش فرض که تعریف “سبک سنتور نوازی ” تقریبا دارای تعریف واحدی در اذهان افرادِ مرتبط با موسیقی است شروع به بحثی پیرامون این موضوع نمودم که هدف آن یاد آوری دیدگاه جدیدی به این مقوله بود.

اما با توجه به اظهار نظر برخی از دوستان آگاه شدم که این واژه یعنی “سبک سنتور نوازی ” شاید تا حدودی بین تنها بعضی از دوستان هنرمند و به ویژه در بین سنتور نوازان جا افتاده باشد و در نتیجه باعث سردرگمی یا عدم قضاوت صحیح بعضی دیگر گردد.

لذا در این قسمت از مقاله پرانتزی بزرگ بین این بحث با اجازه ی دوستان باز می کنم و اندکی راجع به واژه ی “سبک سنتور نوازی ” بیشتر توضیح و شرح می دهم.

آموزشگاه موسیقی

اول نگاهی کلی به واژه ی سبک در موسیقی:

برخی از عوامل گوناگونی که در طول زمان و مسیر تکامل موسیقی معرف سبک شناخته شده اند به طور مختصر عبارتند از :

۱- روشهای تدوین موسیقی در زمانهای مختلف در تاثیر گذاری و تاثیر پذیری از جامعه مانند سبک رومانتیک ، کلاسیک ، مدرن و غیره.

۲- سبک در نوازندگی و خوانندگی که به مجموعه ای از آداب و رفتار و در نهایت به طریقه ی ارائه ی یک اجرا گفته می شود.

۳- مجموعه ابداعاتی که یک آهنگساز در طرز بیان افکار و احساسات خود وارد می کند و بکار می گیرد.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

حال بررسی عواملی که می تواند در سنتور سبک شناخته شوند :

بطور کلی جایگاه یک نوازنده در دوره ی زمانی خاص که منجر به تاثیر پذیری او از جامعه ی زمان خود و اتفاقات و رویدادهایی که ممکن است منجر به تغییر مشی کلی یا جزئی یک نوازنده شود و امکاناتی که برای آن نوازنده در آن دوره ی زمانی وجود داشته می تواند باعث بوجود آمدن شیوه ای خاص و منحصر به فردی برای نوازنده گردد که ما آنرا به نام سبک می شناسیم مانند :

۱- نوع سنتوری که در آن زمان معمول بوده ( با در نظر گرفتن کیفیت و دیگر مشخصه های ساز)

۲- نوع و مدل مضراب ساخته شده که باعث تغییر در نحوه ی مضراب زدن و در نتیجه تغییر صدای حاصله می شود.

۳- امکانات صوتی موجود و در دسترس برای یک نوازنده برای دقت هر چه بیشتر در صدای ساز خود و رفع عیوب صدا.

۴- نوع مضراب زدن و چگونگی صدا گرفتن از ساز (مثل بی نمد یا با نمد زدن ساز )

۵- استفاده از تکنیکهای خاص مضرابی ( مثل دراب، تکیه، ریز و … ) برای تغییر در چگونگی بیان مطلب.

۶- استفاده از تکنیکهای مختلف غیر مضرابی مثل خفه کردن صدا با دست و …

۷- کیفیت و چگونگی درک موسیقی ایرانی ( ردیف و … ) و طریقه ی بیان آنها بوسیله ی ساز.

کلاس آموزش آواز سنتی

اما چرا میگویند سبک استاد پایور یا مشکاتیان یا … ؟

در شیوه ی نواختن اساتید روشن و مبرهن است که لحن ساز آنها و طریقه ی نواختن و صدا دهی ساز آنها با یکدیگر متفاوت است که می توان آنها را از هم باز شناخت. امروزه این اصطلاح عامیانه “سبک سنتور نوازی ” مفهوما بدین معنا است :
تفاوت مشخصه های یاد شده ی بالا که قابلیت تمییز را به شنونده می دهد. به طور مثال سبک استاد پایور یعنی :

– به طور کلی طریقه ی نواختن ایشان ( از نظر تکنیکی و استیل و … )

– سلیقه ی ایشان در انتخاب ساز و نحوه ی صدا گرفتن از ساز

– لحن ساز ایشان در بیان ردیف و قطعات

– نوع موسیقی و گستره ی متنوع قطعاتی که مینوازند

حال طبیعی است مقیاسی که سبک در تعریف کلی دارد و سایه ی عظیمی که در طول حدودا بیست قرن بر سر موسیقی جهان انداخته نمی توان با معرفه ها و مشخصه های سنتور نوازی (در کشور ما که عمر آن تقریبا صد سال است ) به راحتی تطبیق داد و قیاس کرد مگر در همان چند مورد اندک که در بالا ذکر آنها گذشت.

پس با بررسی کلی بین سبک با تعریف کلی آن و سبک سنتور نوازی شاید بتوان اقرار کرد که عواملی که در تعریف سبک سنتور نوازی مؤثر هستند نسبت به مقیاس کلی سبک آنقدر جزئی هستند که اصلا به این مشخصه ها نمی توان نام سبک نهاد، که این نظریه دور از حقیقت هم نیست و نظر خود من هم موافق با این ایده است.

اما آنچه که ما امروز داریم همین عوامل یاد شده است و ما (سنتور نوازان) به علت وجود همین تفاوتهای اندک بین شیوه ی سنتور نوازی اساتید، هر کدام از شیوه ها را اصطلاحا (به درست یا به غلط) سبک نوازندگی آن اساتید می گوییم.

کلاس آموزش آواز پاپ



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1396 | نظرات ()